niedziela, 30 kwietnia 2017

Europa #5 - Centrum Babylon Liberec

Hej!
Ponieważ w tym roku na majówkę wyjeżdżam dopiero od jutra, a na razie robię sobie tylko dłuższe spacery po naszym lesie i do wsi obok, dzisiaj jeszcze opiszę mój zeszłoroczny majowy wyjazd, czyli wycieczkę do Liberca.
Liberec - piąte pod względem wielkości miasto w Czechach w Górach Izerskich,
ośrodek sportów zimowych. Położone jest nad Nysą Łużycką. Uważane za jedno z najpiękniejszych czeskich miast.
Chociaż ja będę dzisiaj więcej pisać o pewnym...hotelu, niż o samym mieście, a mowa tu o Centrum Babylon Liberec (http://www.centrumbabylon.pl/?gclid=CNXj4bvJzNMCFVlJGQodWo8NYA). Jest to duży czterogwiazdkowy hotel, który zrobiony jest na wzór starożytnego miasta Babilon. I ten zamysł naprawdę wyszedł im świetnie. Ja czułam się tam jak w tropikalnej starożytnej Azji! Ten cały Babilon może podchodzi troszkę pod tandetę, ale jeżeli chodzi o dzieci, to to się im właśnie najbardziej podoba, bo hotel jest zdecydowanie rodzinny. :)
Na ścianach wiszą obrazy z babilońskimi wojownikami, na szczycie budynku wznosi się piramida, we wnętrzu i na zewnątrz pełno jest palm i posągów, a nawet sam basen jest ogromny. Jednak największe wrażenie zrobił na mnie ogromny dziedziniec, którego wejście zdobiła wielka kamienna głowa. Na dziedzińcu w dużych "gablotach" (nie wiem, jak to inaczej nazwać) mieszkają małpki, żółwie i węże, a ściany obrasta bluszcz.
Jednak to centrum to nie jedyna atrakcja. W tym samym budynku znajduje się IQ Park Liberec, czyli centrum nauki, do którego dojdziemy przez małe "miasteczko" (w rzeczywistości jest ono w hotelu), w którym panuje temperatura 30 stopni Celsjusza. W IQ Parku znajdziemy informacje i doświadczenia związane z ludzkim ciałem, kosmosem czy wodą. Jest to atrakcja skierowana przede wszystkim do dzieci.
Na przeciwko hotelu znajduje się IQ Landia Liberec. Jest to dużo większe, kilkupiętrowe centrum nauki, które przeznaczone jest dla całych rodzin i aby zwiedzić całe, nie wystarczy przebywać tam jeden dzień. Najbardziej podobały mi się tam wystawy o geologii i o katastrofach naturalnych. Bardzo polecam wam seanse w planetarium. Nie ma problemu w zwiedzaniu IQ Landii cały dzień, ponieważ znajdziemy tam miejsca do odpoczynku i restaurację.
Spodobał mi się również rynek w Libercu, zwłaszcza ratusz, można też pójść na zakupy do tutejszego centrum handlowego.
Dla mnie takie atrakcje to był super trzydniowy majówkowy wyjazd, polecam go również wam! ;)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz