poniedziałek, 8 stycznia 2018

Europa #9 - Austria

Witam Was w Nowym Roku!
Właśnie, na wstępie chciałabym Wam życzyć w 2018 roku dużo radości, sukcesów, spełnienia marzeń i oczywiście mnóstwa niezwykłych podróży!
Dzisiaj o kolejnym europejskim kraju, który od razu kojarzy mi się z zimą. Być może wieloma z Was także. Wybrałam Austrię jako temat dzisiejszego posta ponieważ zbliżają się ferie zimowe no i w dodatku cała Polska żyje jeszcze Turniejem Czterech Skoczni... Ale ja dzisiaj pokażę Wam atrakcje związane, które można w Austrii zobaczyć o każdej porze roku. Na początek trochę informacji o samym kraju.
Austria - państwo położone w środkowej Europie, którego powierzchnia wynosi 83 854 km2., zamieszkuje je ponad 8,5 miliona osób. Austria składa się z dziewięciu krajów związkowych, stolicą jest Wiedeń. Ponad połowa kraju znajduje się w Alpach, a najwyższy szczyt to Grossglockner (3797 m. n. p. m.)

I zanim wymienię te wszystkie główne atrakcje po myślniku, jak to robię w wielu postach, chciałabym na chwilę nawiązać już do tematu ferii zimowych, w końcu pierwszy turnus zaczyna się już za tydzień... Austria to niewątpliwie bardzo atrakcyjne miejsce na zimowe wyjazdy dla Polaków, o czym możemy się przekonać nawet w naszym najbliższym otoczeniu, po prostu wypytując znajomych. Bo w Austrii jest przede wszystkim to, czego brakuje większości Polski - prawdziwa, śnieżna zima i rewelacyjne stoki narciarskie. Sama pamiętam, że zanim zaczęłam jeździć z rodziną na narty do Włoch parę lat temu to wcześniej zawsze odwiedzaliśmy właśnie Austrię. Jest pełno śniegu, stoki doskonale przygotowane, a o widokach ze szczytów to już nie mówię... No i te klimatyczne miasteczka z typowymi alpejskimi domkami wyglądają po prostu przeuroczo. :)
Główne atrakcje Austrii:
- oczywiście całe miasto Wiedeń, które w sumie widziałam tylko przejazdem, a bardzo chciałabym je zwiedzić, najbardziej chyba Pałac Schonbrunn
- Twierdza Hohensalzburg
- Krimmler Wasserfąlle
- miasto Innsbruck
- miasto Salzburg
- Jezioro Worthersee
- Schlossberg (piękna wieża zegarowa)
Jak widać, Austria ma dla turystów wile do zaoferowania, ja osobiście, po kilku wizytach, uwielbiam ten kraj! Jak zastanawiacie się nad jakimiś wyjazdami w Europie, bardzo polecam!
Przepraszam za niedawanie niemieckich znaków, ale sami wiecie... Nie chce mi się wszystkiego znowu przestawiać... ;)
To będzie wszystko z głównych atrakcji teraz jeszcze zdjęcia i podsumowanie grudnia 2017:
 Panorama Wiednia
Fragment malowniczego jeziora Wothersee, woda takiego koloru jak na Karaibach!
Wysoko położona Twierdza Hohensalzburg
 
Podsumowanie grudnia:
23. - 28.12.2017 - mój świąteczny pobyt w Toruniu
29.12 - 2.01.2018 - wyjazd do Gorzowa
 
 
 
 

3 komentarze:

  1. Oj tak, Austria wygląda pięknie i z pewnością kiedyś chętnie się wybiorę, chociażby tylko do Wiednia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Austria jest naprawdę piękna ! Zdecydowanie chciałabym się tam kiedyś znaleźć.
    Pozdrawiam!
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chociaż do Austrii jeżdżę od jakiś 5 lat to jeszcze nie zwiedziłem żadnego większego miasta. Jeżdżę tam na snowboard. W tym roku też się wybieram, bo kupiłem na https://www.snowshop.pl/ nową deskę i muszą ją porządnie sprawdzić. Może uda się zwiedzić Wiedeń

    OdpowiedzUsuń