wtorek, 21 listopada 2017

Ameryka Północna - St. Augustine

Witam Was tutaj znowu!
Dzisiejszy post też będzie dotyczył tego konkretnego miejsca z pewnej okazji. W Stanach Zjednoczonych zbliża się bardzo ważne dla Amerykanów święto - Święto Dziękczynienia (w tym roku wypada na 23 listopada), które upamiętnia przybycie pierwszych europejskich pielgrzymów na tereny USA, słynnym statkiem Mayflower. Przy okazji bardzo dawno nie dodawałam już postów o tematyce Stanów, a jest to przecież ogromny kraj z tysiącami atrakcji! Więc dzisiaj trochę nadrabiam... ;)
St. Augustine - miasto nad Oceanem Atlantyckim w stanie Floryda, zamieszkane przez około 12 
tysięcy osób. Była to pierwsza osada założona na terenie dzisiejszych Stanów Zjednoczonych Ameryki przez europejskich osadników (Hiszpanie, 1565 rok).
Dlatego właśnie jest to ważne miasto jeżeli chodzi o to święto. Dla ciekawostki mogę napisać, że w dodatku to właśnie tam pierwszy raz obchodzono Święto Dziękczynienia, które dzisiaj Amerykanie tak hucznie obchodzą co roku w czwarty czwartek listopada.
W St. Augustine możemy podziwiać zarówno historyczne zabytki (np. najstarsza amerykańska szkoła), jak i te bardziej nowoczesne. Pod spodem napiszę o obu typach głównych zabytków tego miasta:
- ogromna twierdza zamkowa Castillo de Marcos
- bogaty w przyrodę Anastasia State Park
- ciekawy ogród zoologiczny St. Augustine Alligator Farm
- St. Augustine Pirate & Treasure Museum
- zbudowane w śródziemnomorskim stylu architektonicznym Lightner Museum
- dużo atrakcji historycznych na Colonial Quarter
- St. Augustine Aquarium.
To wszystko jeżeli chodzi o główne atrakcje, teraz jeszcze zdjęcia...
                            
Przepiękne, według mnie, Lightner Museum
 
Jeszcze tylko jedno chciałam Was się zapytać: planuję już tak na poważnie z moją rodziną wyjazd do USA. Co prawda dopiero za jakoś 1,5 roku, ale chcemy tam zostać prawie na miesiąc. Więc jeśli ktoś z Was był w Stanach to możecie tutaj w komentarzach miejsca, które serio polecacie, będę bardzo wdzięczna. :)
                                                Podsumowanie października:
                                           13. - 16.10 - mój wyjazd do Radomia
                                           29. - 30.10 - wyjazd do Torunia


9 komentarzy:

  1. Nie byłam akurat w tym mieście, ale polecam Ci odwiedzić i zwiedzić Kalifornię, jest to niesamowity stan! Mieszkałam w San Francisco ponad 2 miesiące, było wspaniale ;)najlepsze miasto USA jak dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne zdjęcia
    www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka wycieczka do moje marzenie, ale mam nadzieję ze kiedyś uda mi się zwiedzić chociaż część Ameryki Północnej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne zdjęcia. Ile bym dała żeby kiedykolwiek znaleźć się się USA ;)
    Pozdrawiam !
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne! Sama z wielką chęcią wybrałabym się do Ameryki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę powodzenia w realizacji planów związanych z wyjazdem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też z bym chciała wybrać się do Ameryki, powodzenia i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne miejsce!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń