niedziela, 26 marca 2017

Polska #5 - Zamek Krzyżacki w Malborku

Witam Was z powrotem!
Dzisiejszy post (jak już pewnie zauważyliście) nie będzie ani o kraju ani o mieście, ale o konkretnym miejscu. Jeszcze dość niedawno za moją lekturę miałam książkę H. Sienkiewicza "Krzyżacy". Muszę przyznać (i tu się chyba nie zdziwicie), że była to najgorsza lektura, jaką kiedykolwiek czytałam. Tak nudna i długa, przebrnęłam przez nią z wielkim trudem. Ale nie o tym dzisiaj, więc dlaczego właściwie o niej wspominam?
Było tam, powiedzmy sobie, z kilka wątków, które mnie zainteresowały. Jednym z nich była wizyta głównych bohaterów na zamku w Malborku, dość dużym polskim miastem położonym w woj. pomorskim. Cała twierdza była opisana jako wielkie zamczysko, z przepięknymi i obszernymi komnatami oraz okazałymi ogrodami krzyżackimi. Teraz oczywiście wygląda trochę inaczej, ale i tak prezentuje się bardzo okazale, i oceniany jest jako ciekawe muzeum. Bardzo chciałabym je odwiedzić...
Zamek Krzyżacki w Malborku - zamek wzniesiony w kilku etapach od 1280 roku prze Zakon Krzyżacki. Jest to największy pod względem powierzchni zamek na świecie.
No właśnie, największy zamek na świecie. I jeszcze w Polsce, więc jak tu się nie pokusić na wycieczkę do tego pięknego miejsca?
Myślę zresztą, że taki cieplejszy wiosenny weekend doskonale nadaje się do zwiedzenia zamku.
A wy byliście tam może kiedyś? Jeżeli tak, to napiszcie proszę w komentarzach swoje odczucia związane z wizyta w tym miejscu, będzie mi bardzo miło...:*

1 komentarz: