środa, 28 grudnia 2016

Europa #2 - Berlin

Witajcie podróżnicy!
Przepraszam bardzo, że mnie trochę nie było, ale Święta, przygotowania, wyjazdy, no pewnie sami rozumiecie.
Dzisiaj kolejne niemieckie miasto, ale musiałam o nim napisać, bo jest to na pewno jedno z najpiękniejszych, jakie widziałam! Byłam w Berlinie rok temu na dwa dni (co uważam za mało na jego szczegółowe zwiedzenie) i zakochałam się w tej wielkiej pełnej zabytków, jeszcze utrzymanej w świątecznym klimacie metropolii. Chciałabym Was zachęcić do takiej wyprawy poprzez trochę faktów i tamtejszych atrakcji, bo naprawdę warto! :))
Berlin - największe miasto Niemiec jak również ich stolica. Jest jednym z kilku miast niemieckich, które same w sobie są krajami związkowymi. Zamieszkuje go  3,5 miliona mieszkańców., zajmuje powierzchnię ok. 890 km2.
Główne atrakcje Berlina:
- Brama Brandenburska
- Wieża Telewizyjna
- Fragmenty Muru Berlińskiego
- Muzeum Pergamońskie
- Checkpoint Charlie
- Sprewa (rzeka przepływająca przez Berlin)
- Alexanderplatz
- Gmach Parlamentu Rzeszy
- Muzeum NRD
- Ogród Zoologiczny
- Pomnik Zwycięstwa
Znalezione obrazy dla zapytania brama brandenburska Brama Brandenburska, najbardziej znany zabytek Berlina
Ja niestety jestem na innym komputerze niż zwykle, nie mogę dać więcej zdjęć (wrrrrr), ale zachęcam was do obejrzenia innych zabytków.

2 komentarze:

  1. Byłam kiedyś w Berlinie na jeden dzień, podobało mi się ale uważam że są piękniejsze miasta :D Zapraszam do mnie, też trochę o podróżach :> http://sarowly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń