poniedziałek, 28 listopada 2016

Polska #2 - Warszawa

Witam Was w kolejnym poście!
Ten post jeszcze o chyba najbardziej znanym i rozpoznawalnym mieście w Polsce, ale OBIECUJĘ, że w następnym wyruszymy już dużo dalej...:)
Co mnie akurat teraz zainspirowało do pisania o Warszawie?
To, że byłam tam jeszcze dwa dni temu i trochę pozwiedzałam. To był już mój trzeci pobyt w Warszawie, ale właściwie pod względem turystyki drugi, bo za pierwszym byłam z rodziną tylko na lotnisku, zresztą już tego nie pamiętam. Za drugim razem pojechałam tam z klasą (i wtedy najwięcej zobaczyłam). A teraz przyjechałam z rodziną na koncert Bastille na Torwarze i zwiedzaliśmy Warszawę jeszcze dwa kolejne dni. Tradycyjnie, wspomnę trochę faktów o tym mieście.
Warszawa - miasto w środkowo - wschodniej części Polski, jest to zarazem jej stolica, największ i najnowocześniejsza metropolia. Jest to również stolica Województwa Mazowieckiego, położona nad Wisłą. Legenda powstania Warszawy opowiada o syrenie (Sawa - współczesny symbol miasta) i rybaku (Wars), jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych legend w Polsce, tak samo jak i miasto.
Ważne i warte odwiedzenia zabytki Warszawy:
- Pałac Kultury i Nauki (współcześnie mieszczący taras widokowy, muzea, teatry)
- Pałac w Wilanowie
- Łazienki Królewskie
- Centrum Nauki Mikołaja Kopernika i Planetarium Niebo Kopernika (nam udało się dostać tylko do planetarium, do centrum kolejki są masakryczne, aczkolwiek planetariumteż bardzo polecam :))
- Barbakan
- Muzeum Powstania Warszawskiego
- Plac Zamkowy

Przepraszam, coś mi się dzieje ze zdjęciami i na razie nie będę ich dodawać :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz